پیام خود را بنویسید

اخبار : 1399/10/15 روز گزینش

 | تاریخ ارسال: 1399/10/14 | 
پیدایش گزینش:
به صورت خلاصه وار نهاد گزینش کشور از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، در قالب هسته­ ها و هیأت­های گزینش‌ فعالیت خود را آغاز نمودند. به­طور طبیعی یکی از مهم­ترین چالش­هایی که گزینش در ابتدای شکل گیری، با آن مواجه بود، امکان ورود افرادی با هویت­های سیاسی و ایدئولوژیک متعارض با ارزش­های انقلاب اسلامی به دستگاه­های اجرایی و نهادهای حساس کشور به شمار می­رفت. چرا که در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی، گروه­ها و دسته­ های متعددی از قبیل گروه­های سلطنت­ طلب و بازمانده از رژیم گذشته و یا افرادی وابسته به گروه­ها و احزاب وابسته به ایدئولوژی­های لیبرالیستی یا مارکسیستی و یا التقاطی قصد نفوذ به دستگاه­های اجرایی کشور جهت ضربه زدن به انقلاب نوپای اسلامی را داشتند.
از این روی سیستم گزینش کشور با وجود کمبود امکانات و نیرو، خط مشی و سیاستی کاملاً سخت­گیرانه­ ای را پیش گرفت و‌ در بعضی از دستگاه‌های اجرایی کشور، گزینش صحیحی انجام نمی­شد. تا اینکه با نظر حضرت امام (ره) گزینش، تولدی دیگر یافت و وارد مرحله جدیدی شد و در تاریخ ۱۳۶۱/۱۰/۱۵ بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، طی فرمانی به ستاد پیگیری تخلفات قضائی و اداری، تمام هیأت‌هایی را که به نام گزینش در سراسر کشور تشکیل شده‌ بودند، منحل نمودند.
پس از این دستور و اصلاح ضعفهای موجود و با تصویب قانون گزینش، گزینش به شکل جدید شکل گرفت و تا به امروز مورد اجرا می باشد.
این یک مقدمه کوتاه و خلاصه شده از نحوه پیدایش گزینش و لزوم انجام آن می باشد

دفعات مشاهده: 180 بار   |   دفعات چاپ: 55 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر



CAPTCHA

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به هسته گزینش دانشگاه می باشد.