پیام خود را بنویسید

اخبار : رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان خبر داد : شایع ‎ ترین سرطان در استان گلستان سرطان ‎ های گوارشی است

 AWT IMAGE رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در نشست خبری که به مناسبت هفته سلامت و با حضور معاونین دانشگاه و اصحاب رسانه و مطبوعات برگزار شد با اشاره به شعار امسال سازمان جهانی بهداشت با عنوان سالمندی و سلامت گفت: شایع ‎ ترین سرطان در استان گلستان سرطان ‎ های گوارشی است و ما در کمربند سرطان مری در دنیا قرار داریم و در حال حاضر گلستان در زمینه بیماران سرطانی جزو استان ‎ های رده اول کشور محسوب می ‎ شود.

 

  دکتر عبدلله عباسی گفت: افراد بالای 60 سال را سالمند می‌نامند و کشوری را که بیش از 8 درصد جمعیت آن سالمند باشند را کشور سالخورده می‌نامند که براساس آمار در سال 2006 سالمندان 11 درصد جمعیت دنیا را تشکیل می‌دادند که این آمار در سال 2050 به 22 درصد خواهد رسید.

  رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان تصریح کرد: اگر کشوری بالای 10 درصد سالمند داشته باشد و به بهداشت سلامت آنها توجه نشود، بالای 50 درصد هزینه های درمانی آن کشور صرف این قشر می‌شود.وی گفت: حدود 108 هزار سالمند در استان گلستان وجود دارد که بیشترین آن مربوط به شهرستان‌های گرگان، گنبدکاووس و بندرترکمن است.

 

  دکترعباسی خاطرنشان کرد: اگر انسان قبل از رسیدن به سن سالمندی برنامه‌ریزی دقیق و تغذیه سالم همراه ورزش را در زندگی روزمره خود رعایت کند، سالمندی را تبدیل به فرصت می‌کند؛ در غیر این صورت سالمندی برای او یک تهدید به شمار می‌آید.

 

  وی با بیان اینکه شایع ‎ ترین علت مرگ در دنیا بیماری ‎ های قلبی عروقی و سرطان ‎ ها هستند خاطر نشان کرد: در استان گلستان نیز 41 درصد مرگ و میرها به بیماری ‎ های قلبی عروقی بازمی ‎ گردد.

  دکتر عباسی در خصوص کاهش بیماری ‎ های قلبی عروقی به مردم و افراد بیمار توصیه کرد: تحرک، مصرف پایین نمک و چربی، افزایش مصرف میوه و سبزیجات، مصرف ماهی سه بار در هفته سبب می ‎ شود تا این بیماری را کمتر در شهروندان شاهد باشیم.

  دکتر عبدالله عباسی اظهار داشت: نخستین درمانگاه پیامبر اعظم (ص) در ساختمان هلال احمر گرگان راه ‎ اندازی شده است که رشته ‎ های فوق تخصصی گوارش، قلب، کلیه، روان ‎ پزشکی اطفال و جراحی زنان با امکانات مناسب برای رفاه حال بیماران در نظر گرفته شده است.

 

  وی به رویکرد دانشگاه علوم پزشکی استان در سال گذشته پرداخت و اضافه کرد: شناسایی مشکلات مناطق محروم به لحاظ بهداشتی، درمانی و پشتیبانی از سوی هیأت رئیسه دانشگاه انجام گرفت که به دنبال آن سفرهای شهرستانی را در راستای حل مسائل و مشکلات نظام سلامت در پی داشت به طوریکه تا اسفند ماه سال گذشته در همه شهرهای استان یک جلسه برگزار شد که در نوع خود کار جدیدی بوده است.

  رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: این سفرها مصوبات زیادی نیز به همراه داشت که درصد زیادی از آن اجرایی و عملیاتی شده است.

 

 


مطالب مشابه


دفعات مشاهده: 4388 بار   |   دفعات چاپ: 408 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 20 بار   |   0 نظر




ورود کاربران

آمار بازدید

  • كل کاربران ثبت شده: 7457 کاربر
  • کاربران حاضر در وبگاه: 0 کاربر
  • ميهمانان در حال بازديد: 2637 کاربر
  • تمام بازديد‌ها: 22322278 بازدید
  • بازديد 24 ساعت قبل: 141886 بازدید